JOM HANNA BANTU ANDA

Nama
Email:
Nama Panggilan :
Tempat tinggal / Loaksi anda :
Umur :
Pekerjaan :
Anda Berminat Untuk : Menjadi ahli Shaklee
Set Kesihatan Am
Set Mengandung & Baby Bijak
Set Ibu Menyusu
Set Pantang
Set Period Tidak Teratur
Set Kesuburan
Set Suami Isteri
Set Kecantikan
Set Slimming
Set Resdung
Set Lelah
Set Eczema
Set IQ Bijak
Set Sistem Pertahanan Imun
Berikan No. Talian untuk Whatsapp / Wechat
Nota tambahan yang boleh Hanna bantu anda :

Put a website form like this on your site.

Monday 17 February 2014

Set Cerdas Minda Shaklee



Apabila anak-anak akan mengambil sesuatu peperiksaan seperti upsr, pmr dan spm, kebanyakan ibu bapa akan merasa tertekan untuk mempastikan anak mereka mendapat keputusan yang paling cemerlang. Biasanya dengan memastikan kuantiti jam belajar anak-anak mereka mestilah maksimum. Maka mereka sanggup menghabiskan wang yang banyak untuk tuition berbagai-bagai subjek sehingga meninggalkan waktu terluang/ rehat yang minimum kepada anak-anak.
Biasa si anak tidak diberi pilihan tetapi terpaksa patuh sahaja kerana ibubapa dah fikirkan yang terbaik. Kerana keseriusan ibubapa mereka dan tiada ruang perbincangan maka kebanyakan anak-anak akan menuruti perancangan yang telah diatur. Tetapi apakah kita mengkaji kemampuan minda dan kecenderungan anak-anak kita? Setiap anak itu adalah berbeza walaupun dari kedua ibubapa yang sama.
Penting untuk ibubapa prihatin kemampuan anak-anak jangan sampai mereka merasa tertekan dan akhirnya give up dan memberontak..ini sudah banyak terjadi dan akhirnya diperingkat yang lebih tinggi apabila mereka mula berani berani bersuara, mereka merasa give up dan berkata…ini cita-cita mak/ayah, bukan saya…di peringkat ini segalanya sudah terlambat..segala tindak tanduk disini adalah rebellious..
Saranan Saya..
Bantu mereka untuk menjadikan kehidupan keseluruhannya sebagai pembelajaran yang mengembirakan, “Fun Learning Concept”:
1 Kenali kekuatan dan kelemahan anak, minat dan kecenderungan.
2. Galakkan dan bantu kembangkan potensi dan minat mereka.
3. Bantuan tuition perlu tetapi yang berpatutan sebab rehat itu penting bagi proses pembelajaran jangka panjang yang berterusan dan berkesan
4.Berikan pembelajaran perhubungan kemanusiaan yang baik kerana amat penting untuk persekitaran yang tenang dan berkeyakinan didunia luar mereka.
5 Memastikan mendapat pemakanan sihat berkualiti seperti set cerdas minda shaklee yang terbukti membantu anak-anak biasa menjadi luar biasa. Banyak sekali testimoni-testimoni pencapaian akademik sebelumnya lebih  banyak C dan D tetapi akhirnya mendapat straight As.
Set Cergas Minda Shaklee terdiri dari :
1) Lecithin 
Lecitihin mengandungi choline yang sangat perlu untuk otak berfungsi. Lecitin meningkatkan bekalan choline dan acethylcholine. Acethylcholine penting untuk fungsi otak berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman,etc.
Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat.30% otak adalah terdiri daripada lecitin, manakala 70% lemak di hati adalah lecitin.
2) B-complex 
B complex penting untuk sistem saraf pusat dan untuk transmisi sistem saraf, supaya maklumat dapat di pindahkan secara pantas dan efisyen. Pelajar lebih cepat memahami sesuatu maklumat yang diterima.
Stres dan letih juga merupakan suatu lumrah dikalangan pelajar. B complex ternyata dapat membantu mengawal stress.
Stres menyebabkan Kemurungan, sensitif, kelesuan, kebosanan, tiada motivasi, hilang selera, hilang tumpuan, susah tidur, mimpi buruk, risau, berdebar-debar,  dan sakit kepala/perut serius dan kita tidak mahu ini berlaku kepada anak-anak pelajar kita sebaliknya inginkan pelajar yang ceria dan cemerlang.
3) Meal shake 
Sarapan pagi merupakan HIDANGAN PALING PENTING selepas tubuh kita “berpuasa” sepanjang malam.
Meal Shake merupakan khasiat sarapan pagi lengkap yang mengandungi semua nutrisi yang sangat enak rasanya amat sesuai untuk semua peringkat umur dan rendah kalori, merupakan salah satu vitamin penting dalam set cerdas minda shaklee bagi yang berkemampuan lebih.
Meal Shake mengandungi zat-zat penting yang terdiri dari kombinasi nutrisi seperti protein, vitamin,mineral, karbohidrat (rendah), lemak (rendah), dan air.
Sarapan pagi boleh membantu kita untuk mengekalkan paras gula darah yang sihat, yang mana ia adalah penting untuk mengekalkan kesihatan kita secara keseluruhan dan meningkatkan kemampuan otak.
Tambahan Produk Bagi Yang Berkemampuan :
4. OMEGA GUARD
Minyak ikan terbaik dunia. Mengandungi rangkaian spektrum penuh 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA, dan banyak lagi
DHA  merupakan nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan.
DHA juga meningkatkan kemampuan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran dan mencegah migrain.
“Semoga Menjadi Pelajar Cemerlang”
Keterangan Lanjut dan konsultasi percuma, email ke hannah.collection@ymail.com
atau
sms/whatsapp Hanna 
0175408281
 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment